Har du också tips att dela med dig av? Eller känner du någon som du tror vill göra det?
Det kan vara både stora övergripande delar och små detaljer, allt som underlättar livet med assistans. Du kanske tänker att något är litet och självklart, eftersom det upplevs så av dig, men för någon annan kan det göra stor skillnad. Vi vill väldigt gärna ha dina tips och lösningar här. Ju fler tips vi får in desto större nytta får sidan.
Hur du lämnar tips
Skicka ett e-mail till jamie@patips.se.
Alternativt går det bra att skicka meddelande via Facebook.
Du väljer också hur offentlig du vill vara i text och bild. Vi för en dialog med dig när vi lägger upp tipsen på webbsidan, så att du kan känna dig nöjd med ditt/dina bidrag. Tack än en gång för din värdefulla medverkan.
Hej Jag är anhörig och har lagt ut pengar i förskott för en av min makes assistenter. Resan genomfördes 6-10 aug, men bokades och betalades (av förklarliga skäl) redan i juli. Tyvärr sammanföll detta med att min make bytte assistentsamordnare, och nu vill ingen av dem stå för mina utlägg för kostnaden för resan. Det första bolaget hänvisar till att kostnaden för resan ska tas på den månad den genomfördes, det andra bolaget till att den ska tas när kvittona är daterade. Har ringt såväl Skatteverket som Bokföringsnämnden och försäkringskassan. Alla tycker frågan är intressant, men vill inte uttala sig. Finns det något prejudicerande fall att gå på? Eller… hur går man vidare?